MAXXI COMA

  • 2013

 

MAXXI COMA

Proiezione del trailer del documentario “Girlfriend in a Coma” di Bill Emmott e Annalisa Piras sulle pareti esterne del MAXXI
Roma, 13 febbraio 2013

La libertà di espressione è in coma, l’arte è in coma, le istituzioni sono in coma, il rispetto delle regole è in coma, godono invece di ottima salute le strategie della politica, l’ipocrisia della par-condicio, l‘arroganza del potere in tutte le sue declinazioni.
L’esempio del MAXXI, e in particolare della Melandri che ha censurato la proiezione, ci illustra come questo clima di totale impasse politica e culturale ci paralizzi fin nel profondo.

 

MAXXI COMA

Projection of the trailer of the documentary “Girlfriend in a Coma” by Bill Emmott and Annalisa Piras on the outer walls of MAXXI
Rome, February 13, 2013

Freedom of expression is in a coma, art is in a coma, institutions are in a coma, respect for rules is in a coma; meanwhile, the strategies of politics thrive, the hypocrisy of parity reigns, and the arrogance of power in all its forms remains robust.
The example of MAXXI, particularly the case of Melandri who censored the projection, illustrates how this climate of total political and cultural deadlock paralyzes us to our core.